Nordens ledande mässa för plast- och gummiindustrin

Malmömässan: 7- 8 maj 2025

Pressemeddelelse: EU 10/2011 godkendt Compatibilizer – Acti-Tech™ 16MA11F
Bjørn Thorsen A/S

Pressemeddelelse: EU 10/2011 godkendt Compatibilizer – Acti-Tech™ 16MA11F

København, 15. september 2021 – Nordic Grafting Company A/S (NGC), producent af Acti-Tech™ Compatibilizers, lancerer nyt produkt til plastik fødevareemballage- og genbrugsindustrien.

NGC udvider derved sin portefølje af Acti-Tech compatibilizers med Acti-Tech 16MA11F, som er godkendt til fødevarekontakt i overensstemmelse med EU’s fødevareforordning 10/2011. Denne funktionelle polymer kan tilsættes i både PE og PP baserede formuleringer.

Quentin Le Piouff, Market Development Manager for NGC, udtaler: “with this latest addition, we are offering processers and recyclers an easy-to-add and universal compatibilizer for polymer blends used in diverse applications”. Hertil tilføjer Kevin Barthomeuf, Chief Technology Officer for NGC: ”it is also an ideal solution to upcycle mixed polymer feeds from PIR or PCR, enabling the use of these recycled plastic into existing products without lowering end-properties”. Acti-Tech compatibilizer 16MA11F er velegnet til mange industrier udover emballage- og genbrugsindustrien. Som Quentin påpeger ”we are still exploring the fit in new applications for our product range”.

Acti-Tech compatibilizer er baseret på VistamaxxTM fra ExxonMobil og har højt MAH indhold, lav VOC, tilpasset MFI for optimal dispersion og stor fleksibilitet. Acti-Tech compatibilizers er designet til at forbedre ydeevnen for en lang række polymer compounds og anbefales især til polyolefiner blandet med ETP’s, såsom PET og PA.

Bjørn Thorsen A/S repræsenterer NGC på Plastteknik Nordic den 1.-2. december ved stand E07 og E08 i Malmø, Sverige.

Skicka oss ett meddelande